رویدادها آرشیو خبر ها
رئیس باشگاه یوونتوس سمبل شهر تورین شد!

رئیس باشگاه یوونتوس سمبل شهر تورین شد!

 

چهل و دومین جایزه «Torinese dell’Anno» به پاس بازگرداندن دوباره اعتبار به شهر تورین از طریق فعالیت‌های گسترده و بی‌بدیل در باشگاه یوونتوس، از سوی شورای اتاق بازرگانی شهر تورین به آندره‌ا آنیلی اهداء می‌شود.

 

این جایزه همه ساله به موثرترین چهره شهر تورینو که فعالیت‌هایش باعث ارتقای نام شهر در سطح کشوری و جهانی شود اعطاء می‌شود و در آن هر یک از شهروندان این شهر که در حوزه‌های مختلفی از جمله کارآفرینی، اقتصاد، صنعت، مذهب، فعالیت‌های اجتماعی، علم، سیاست، ورزش، فرهنگ و هنر دستاوردهای قابل اعتنایی برای این شهر صنعتی در استان پیه‌مونته به‌دست بیاورند داده می‌شود.

 

وینچنتزو ایلوته رئیس شورای اتاق بازرگانی شهر تورین در بیانیه این دوره با اشاره به علت انتخاب آنیلی به عنوان برنده این جایزه در سالی که سپری شد (2018) عنوان کرده است:

 

نگاه تیزبین و توانمندی انکار ناپذیر در حوزه کارآفرینی و توسعه چشمگیر باشگاه یوونتوس در یک دهه اخیر و ارتقای دوباره این تیم به عنوان یکی از مهم‌‎ترین و پر طرفدارترین باشگاه‌های جهان مهم‌ترین دستاورد آندره‌ا آنیلی برای تورین بوده است. همکاری‌های اقتصادی با غول‌های تجاری، بانک‌های معتبر جهان، برندهای پر ارزش و باکیفیت و ساخت مجموعه‌ای بزرگ به نام دهکده یوونتوس در تورین، بی‌شک پروژه‌ای جاه‌طلبانه و بسیار دشوار است که کمتر کسی توان اجرایی کردنش را داشت. تأسیس هتل و موزه اختصاصی یوونتوس بی‌تردید زین‌پس باعث رونق گردشگری و روشن شدن موتور اقتصادی تورین خواهد شد و این یک امتیاز بزرگ برای همه ما در سالهای پیش‌رو خواهد بود. آنیلی یکبار دیگر غول خفته‌ای به نام یوونتوس را در جهان فوتبال احیاء کرده و شورای اتاق بازرگانی شهر تورین به همین خاطر او را شایسته اهدای چهل و دومین جایزه سال شهر تورین می‌داند.

 

این جایزه در دوره‌‎های گذشته به چهره‌های سرشناس شهر تورین از جمله ریتا لوی مونتالچینی (عصب‌شناس سرشناس ایتالیا و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی)، دون لوئیجی چیوتی (کشیش سرشناس ایتالیایی و از پیشگامان مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و مافیا در این کشور)، سرجیو مارکیونه (مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی فیات) و پیه‌رو انجلا (فیلم‌نامه‌نویس، نوازنده پیانو، روزنامه‌نگار، مجری تلویزیون سرشناس ایتالیا و برنده جایزه بنیاد «کالینگا» از طرف یونسکو به دلیل مهارت استثنایی در ارائه ایده‌های علمی) اهداء شده است.

 

گفتنی است برنده هر دوره این جایزه بومی، به عنوان یکی از سمبل‌های تورینو در تاریخچه این شهر ثبت می‌شود. آندره‌ا آنیلی 43 ساله فرزند اومبرتو آنیلی فقید، رئیس باشگاه یوونتوس و عضو هیأت اجرایی اتحادیه باشگاه‌های فوتبال در اروپا است. او همچنین عضو هیأت مدیره هولدینگ اکسور و شرکت خودروسازی فیات و کمپانی‌های معتبر دیگری همچون: اف‌پی‌تی، اویکو، روزنامه لا استامپا، فراری، مازراتی، جیپ، آلفارومئو، دوج، آبارت، کرایسلر موتورز، فیات اتومبیلز، فیات پروفشنال، لانچیا، نیو هلند، کیس کورپوریشن، رم تراکس و استریت اند ریسینگ تکنولوژی است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: